Isnin, 30 Disember 2013

Menuju Allah yang esa..







6/2/2014 12.25a.m

Tinggal 5 hari lagi untuk aku berangkat ke tanah suci Mekah..ya Allah kau permudahkanlah segalanya urusan2 ku untuk menuju ke rumahMu..ampunkanlah segala dosa2 ku..hanya keredhaan Mu yang aku harapkan..30 tahun aku bernafas di bumi ini selama itulah diri ku penuh dengan kesilapan kealpaan kekhilafan sungguh berat diri ini dengan dosa2 kecil dan dosa2 besar..


Alhamdullillah aku selamat pulang ke tanah air pada 23/2/2014 jam 8.30 pagi di LCCT airport..sampai JB lebih kurang 4.30 petang..Alhamdullillah ketenangan yang ku cari telah aku jumpa di sana..sedih rasa hati nak tinggalkan bumi Mekah dan Madinah..air mata sentiasa mengalir saat berpisah dengan Nabi Muhammad SAW dan kiblat kita KAABAH..selama ni sembahyang tengok Kaabah dekat sejadah bila tengok depan2 macam2 perasaan ada datang..rasa diri ni kerdil rasa sayu dan macam2 lagi..mungkin ini perasaan aku yang pertama kali berkunjung ke tanah haram Mekah dan tanah haram Madinah..


Dalam Masjid Nabawi


Di puncak Jabalrahmah


Indahnya Kaabah


Ber'selfie' jap ngan mylovemom n makcik2 ku


Pemandangan luar Masjidil Haram Mekah


Pemandangan luar Masjid Nabawi Madinah

Bergambar sesaje..




Masjid quba'


Bir Ali


Makam Nabi Muhammad S.A.W

Bila dah balik malaysia rasa rindu pulak dengan pengalaman aku berada dia tanah arab saudi..harapan aku cuma satu Ya Allah izinkan aku untuk menjejakkan kaki ke rumah Mu lagi..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan